fredag 17 april 2009

Altrad fotoram

Jag fick ett uppdrag av Fia, nämligen att altra en fotoram med massor av blommor på. Jag började med att välja foto, eftersom fotot styr utseendet på ramen ganska mycket. Eftersom det blev ett svartvitt foto, ville jag ha en ganska sober och enkel ram.



Detta har jag använt:

Making Memories Akrylfärg - Manila (länkar till SpotLight, som är mer vit)
Fluid Chalk - Charcoal
Glimmer Mist - Old Lace (länkar till Pearl)
Pärlfloss - Svart och Creme
Primablommor - Valentine och Fall

Glimmer Mist och Fluid Chalk har jag använt både på blommmorna och på ramen. Det innebär att ramen och blommorna skimrar lite mer än som syns på bilden.

Hoppas att jag lyckats inspirera er lite idag!
// Petra

6 kommentarer:

SCS sa...

Underbart vacker ram!

Kram, Fia

BellaMio sa...

Ojojoj!!! Så himla läckert!! Fotot är superfint och ramen gör sig verkligen till... :):)

Carola sa...

Kul idé! Det måste provas :)

Maiden sa...

Å va snyggt! Har aldrig provat att altra något men det börjar ju bli dags... :-)

Sussieb sa...

Härligt romantisk ram till en "rostig gamal" traktor.....

Ylwa sa...

Härliga sobra färger på ramen som gör sig superbra till den svartvita bilden!!
//Ylwa