söndag 12 april 2009

Äta glass!?

Äntligen är våren här! Vilket härligt väder det varit de senaste dagarna - man blir liksom alldeles varm i hela kroppen!! Och sugen på glass!!! :-) Jag gjorde ett hyfsat enkelt kort men med en del arbete bakom å resultatet blev att man liksom vill äta upp kortet!!
Jag gillar ju som bekant förarbetet och här har jag använt thickers bokstäver Darling - Chestnut Brown som jag behandlat på olika sätt...

Ordet GLASS är thickers bokstäver Darling - Chestnut Brown
Bokstaven G har fått ett lager med Metallic Emerald.
Bokstaven L har fått ett lager av Metallic Sky och därefter ett lager med stickles Icicle.
Bokstaven A har jag målat med pearl Baby Blue
Bokstaven S är målad med rosa stickles Cotton candy
Bokstaven S har först fått ett lager av Metallic Sky och därefter ett lager med Glossy accents

I övrigt så är det cardstock: Bazzill Bling - Strawberry Daiquiri
Glass pappret är utklippt från Chokolate bouble dip och baksidan av det är det prickiga!
Grön cardstock Guacamole med rubons Vit - Ian and Faith.

Sååå... När ska vi äta glass??
Kram, Maiden

5 kommentarer:

Ylwa sa...

Vilket smaskigt kort!!
//Y

nitanpyssel sa...

Hej hopp Fia vilka fina papper som vanligt. Kommer in till dig på lördag om du har öppet(18/4). Kramizar från Anita

~ Sophia ~ sa...

Mmmmm...frestas inte så där...jag kanske dyker upp rätt som det är och kräver en glass ; )

KRAM!

BellaMio sa...

Jag äter gärna glass med dig!!! Synd bara att det är så långt oss emellan...

Gillade verkligen vad du gjort md bokstäverna, och att du talade om hur du gjort är ju ett plus... Då kan ju jag försöka göra likadant, hihi...

Sussieb sa...

Mums, vilka smaskiga glassa, vilken diet vänlig glass har du till mig???
Kram Sussie