måndag 6 juli 2009

Tid Tillsammans

Tiden går så himla fort! Jag kan inte fatta att jag har en 3½ åring.... Vart tog den där lilla bebisen vägen liksom? Denna lo handlar om att jag vill försöka "suga ut" så mycket tid som möjligt tillsammans med min älskade son! Varannan onsdag är vi lyxlediga tillsammans (utöver helgerna alltså...) och försöker att bara göra roliga saker tillsammans. Eller bara vara tillsammans. Det är de små sakerna som ibland blir de roligaste. Som att åka tunnelbana... ;-)



Ett vanligt cardstock som jag satt på en Tim Holtz mask på å sprayat med glimmermist över! Jag är dålig på det här med journaling men den här gången skrev jag faktiskt lite, å valde att skriva direkt på cardstocken!

Embossad döskallebård! :-) Me like döskallar, jag vet, barnslingt men... Jag e barnslig! Hjärtat har jag gjort genom att lägga på ett utstansat hjärta å köra med blending tool som jag hade haft distress ink på - ganska rolig effekt! Kanterna på fotografierna har jag använt Tim Holtz sandpapper på. Första gången jag använder det så jag var ganska försiktig... Nästa gång ska jag vara tuffare!

Bokstäverna t har jag använt cracklepaint på, åxå en favorit! Jag hade tänkt göra en "blom-fri" lo men då jag kladdade med pearlmakern å gjorde svarta märken så var jag tvungen att rädda sidan med lite blommor...

Material:
Cardstock: Bazzill Bling - Strawberry Daiquiri
Tim Holtz Mask - Timeworks
Blommor PRIMA - Hydrangea petal Brown
Stämpel "Rock star"
Distress embossing - Black soot
Distress Crackle paint - black soot
Pearl Maker från Waco - Antracit
Glimmer mist - Graphite
Distress ink
Sandpapper, Sanding block - Tim Holtz
Inkssentials Ink Blending Tool

Till sist måste jag promota en produkt som jag själv trodde var heeelt onödig, nämligen Tim Holtz - Linjal. Vad kan då denna som inte andra linjaler kan? Jo, dels är den ju genomskinlig så man faktiskt ser var man skär, sen har den både rutor å ränder, en sida är stålklädd så man inte skär sönder plasten å sen har den även massa små hål så man kan perforera saker - och rivkant...
Bara måste ha liksom! :-)

Ha en fantastiskt trevlig sommar! Min semester börjar idag, så det är därför väderprognosen säger regn.... :-(

Och... Hipp Hipp Hurra till FIA som fyller år idag!!!!!!!!!

Kram, Maiden

5 kommentarer:

Ylwa sa...

Snygg LO!! Tur att du kladdade lite så du fick på lite blommor!! Lättade upp och gjorde att den blev harmonisk och "ögonvänlig".
*kram*
Ylwa

Happy Anna sa...

Enkel och snygg LO, jag gillade verkligen döskallarna :)
Läckert med klockan också...
Kram

Unknown sa...

Kanonläcker LO!

Kram, Fia

Lena50 sa...

Härlig Lo, härligt tema...me like :) Lena

Cath. sa...

Ååå, kanonsnygg LO! Och vad härligt - och klokt att ni tar er tid tillsammans... tiden går verkligen megafort...