lördag 14 mars 2009

Jag älskar förarbetet!

Ibland är nästan förarbetet det roligaste! Jag är helt kär i Making Memories Scrapbook colors! Jag fick hejda mig för att inte måla allt i grönt... :-) På den här layoten har jag använt mig av färgen Emerald och målat både bokstäver, swirls, blommor, brads och de pratiska "just the edge"! Ett tips när man målar bradsen är att sätta dem i en "scotch brite" så här:

På så sätt så slipper man ju sitta och hålla i dem medan de torkar.... :-)
Så här blev bradsen när jag satt fast dem i prima blommorna:


En häftig nyhet som jag provat är Tim Holtz Distress Powder. Jag har använt färgen vintage photo och till skillnad från annat embossing pulver så får det här en lite "ruffig" look. Det passade alldeles perfekt till att göra "grus" till min layot! Även ordet "grabbarna" har fått sig en omgång av puvlret och det ser nästan ut som rost! Svårt att se på ett foto men absolut värt att prova! På ordet "grus" la jag lite liquid pearls från Ranger i färgen baby blue.


Både stjärnorna och vågen på layoten är "just the edge" från Bazill. Otroligt praktiskt med färdigstansade strips! Det häftiga pappret med roliga bilar som ligger som grund heter Friends Junction och kommer från Kimmys Avenue. Som en liten sned fotomatta har jag använt ett cardstock i färgen Guacamole från Bazzil. Naturligtvis har jag inte kunnat låta bli att använda min edge scraper samt chalka kanterna lite...


Journalingrutan är från Tim Holtz "Idea-Ology Journaling Tickets", jättefina som kommer i förpackning om totalt 24 stycken i fyra olika varianter!


Det var allt för nu, dags att "förarbeta" lite mera! :-)
Scrappa lugnt!
Kram Maiden/Kerstin

4 kommentarer:

Cath. sa...

Underbart!!!

Ylwa sa...

Åh vilken smart idé med svampen och färgen!!! Ingen dålig LO heller.
//Ylwa

Anonym sa...

Säger detsamma om svampen!

Underbar LO!!

Kram, Fia

~ Sophia ~ sa...

Wow...vilken supersmart ide´med svampen!!
Det måste jag komma ihåg till alla mina små "pill-jobb".

Kram, Sophia