måndag 23 mars 2009

Utmaning i Orange

Sofia gav mig en riktig utmaing, att scrappa med övervägande orange.
Jag har valt att använda baksidan av det mönstrade pappret, ofta glömmer man att det finns en fin baksida också.
Cirklarna tyckte jag passade som hjul och kugghjul

Papper: Scenic Route Frankling street "baksidan av pappret"
Dekoration: Pilen ScenicRoute, cirklarna är urklipta från Scenic Route 4th street
Text: Tickers - Chipboard Prancer

Även på denna sida har jag valt att använda baksidan på det mönstrade pappret.
Första gången jag använder ett så stort foto (A4), har valt att rista med en sax runt om på fotot som en extra ram.
Döskallen är en chipboard som jag målat svart, sen blingat ner den med sticklers och när det torkat till så har jag ett lager med 3-d lack (glaze). Blir ett häftigt djup när man gör så.

Cardstock: Orange, Turquoise, Bazill Bling - Spoiled brat
Papper: My mind´s eye Spring in bloom "baksidan av pappret"
Dekoration: Döskallen är från Pirates - Chipboard Rusty Pickel, Stickles - Black diamond, Diamond glaze
Text: Glitter thickers
Nu ska jag återgå till mer pyssel och ni kommer garanterat få se flera orange sidor....
// Sussie

5 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ läckra!!!

Sussie, du har verkligen lyckats med utmaningen oranga papper! ♥♥♥

Ylwa sa...

Man blir lycklig av att titta på dessa LO!! Både av färgen och av de härliga fotona. Snyggt!!
Jag använder lika ofta baksidan som framsidan. Baksidor är guldgruvor.
//Y

Anonym sa...

Wow, läckert! Orange är faktiskt en härlig färg! :-)

~ Sophia ~ sa...

Jättefina LO´s!
Vad lustigt...jag gjorde oxå en LO i just orange i helgen. Hade tänkt visa den som mitt första dt-inlägg...hmmm..den får nog vänta lite. Tar en annan först ; )

KRAM!

Petra sa...

Härligt!!! Jag håller med om att orange är svårt, men du har lyckats med bravur!