fredag 20 mars 2009

Min första DT-LO

Äntligen har jag fått sätta igång med mitt nya designuppdrag!
Min första LO har jag inte haft så mycket baktanke med, utan jag kände att det fick bli lite som det ville.
Jag har använt fram och baksidan av ett och samma papper. På den gula sidan har jag skapat en "kollegie-blockskant" med hjälp av en håltång och en skalpell. Jag har dessutom knölat till pappret lite och chalkat kanter + vikningarna för att få en mer skitig look.



Cardstock: Bazzil Bling - Diamond
Papper: My Minds Eye - Fresh As A Daisy
Dekoration: Bazzil Just the Edge - Hillary, Blommor Imaginisce - Chokolate, Tim Holtz Journaling Tickets, Stickles Yellow
Text: American Crafts Thickers

Tack för mig!
// Petra

4 kommentarer:

~ Sophia ~ sa...

Jättefin och harmonisk LO, Petra.
Gillar hur du utnyttjat pappret till fullo genom att använda båda sidorna. Snygg detalj med kollegieblocks-kanten!

Kram, Sophia

Ylwa sa...

Härliga papper och färgval du gjort. Mycket fin LO som går helt i min smak.
*kram*
Ylwa

Anonym sa...

Visst är Tim Holts journaling-ticketsena underbara!
Snygg lo!
Kram Maiden

Unknown sa...

Riktigt snygg LO! Sophia och Ylwa har redan tagit orden jag tänkte skriva, harmonisk och jättefin!!!