onsdag 21 oktober 2009

Glimmer Mist

Jag måste erkänna att jag faktiskt inte har provat varken Glimmer Mist eller Alcohol Inks, utan som dom flesta vet så är jag nog ganska minimalistisk i det jag gör. Men, för ett par dagar sedan hittade jag en teknik på Tattered Angels blog och jag fastnade för totalt :) Dom hade använt Glimmer Screens tillsammans med Glimmer Mist för att göra ett färgat print. Efter lite trixande och testande så fick jag det att funka i Cuttlebugen. Här är då resultatet och hur jag gjorde.

Först sprayade jag Glimmer Screens med Glimmer Mist, man får vara lite försiktig för blir det för mycket svämmar det lätt över när man kör det igenom Cuttlebugen.
Sedan flyttade jag försiktigt över Glimmer Screenen till ett rent cardstock som redan ligger på A plattan. För att förhindra kladd, torkade jag av den lite under efter att jag lyft upp screenen.
Nu lade jag ett rent cardstock ovanpå, se bara till att inte flytta på papperet när det väl ligger där för då kan det nog smetas ut en del. Cuttlebug sandwichen jag gjorde var följande underifrån:
A plattan, cardstock, Glimmer Screen med misten uppåt, cardstock, Spellbinders embossing matta, 2 cardstock, 2 B plattor.Så här blev det när jag lade in det på ett kort :)

En närbild.


Jag är helt sålt på denna tekniken. Det blev också jättefint att använda bara Glimmer Screens utan färg till att embossa cardstock med. Ni som skall med på Stockholm City Scrapträff till helgen kan se mig dema detta där.

Detta materialet använde jag:
Enfärgat papper: Bazill Bling - String of Pearls, Lip Gloss
Mönstrat papper: Webster´s Pages - Mistletoe Kisses (finns i shoppen)
Glimmer Screen - Winter Crystals (finns i shoppen)
Glimmer Mist - Cherry Limeade
Jag använde ju Spellbinders Embossing matta, denna är på beställning och kommer in i shoppen inom snar framtid.

Hoppas vi ses till helgen, tills dess får ni inte glömma att skicka in era bidrag till Sophias julkortstävling.

5 kommentarer:

Maiden sa...

Superduper snyggt! Jag kommer stå längst fram när du demar!!!
Krma

mia.t sa...

Jätteläckert!! Detta vill jag också testa(...rusar in i shoppen för att kolla glimmerscreens...)

Anita/AniLi sa...

Läckert, detta vill jag se när du demar!
Längtar till helgen, ska bli så kul!

mjau sa...

OJ så läckert, detta måste jag ju också testa!

Vi ses i helgen!

Kram Cathrine

Camilla sa...

Jag såg ju tyvärr inte när det demades men jag käpte en iallafall=)!

Hoppas ni har det bra idag åxå tjejer! Var så kul att träffa er allihop igår. Ja utom Malin som inte var där =(. Hoppas du mår bättre Malin!