torsdag 1 oktober 2009

Lite kort och en stor ask

Då var det ääääntligen fredag igen! En hel helg framför oss med en massa pyssel (i mitt fall en mässa oxå!!) och mysande.

Jag har hunnit med att göra en del sedan förra inlägget. Bland annat en stooor ask som höll på att driva mig till vansinne, men ujuj så nöjd jag blev när den var klar =) Det var bestämt att asken skulle vara i A4 format och jag hade en skokartong i den storleken. Perfekt sa jag och klädde in den i papper...det var ju bara det att när jag var klar med botten så passade inte locket :S Så iväg till närmaste pappershandel och köpte ett 50x70 cm ark som jag kunde vika till ett nytt av ;P
Det skulle vara en stilren ask (kan man kalla det för ask i den storleken?) så det blev ett mönstrat papper och massor med snygga gardenior! Mina nya favoritblommor som finns i butiken ;) Dessa fantatiska blommor gör hela asken!! Namnet skrev jag för hand eftersom få skrivare gillar akvarellpapper har jag märkt...

Jag har använt:



Till det här kortet blev jag inspirerad av Kerstins tävling


Här har jag använt:

Gardenior (natuuurligtvis ;P), vit och röd cardstock, MMEs mönstrade papper Spiders web, spets och chalks. Bokstäverna har jag stansat ut med ett litet alfabete. Ni har väl inte missat alfabetena som finns i butiken till kanonpriser?! Stämpeln är Gorjuss girls och är färglagd med svart tombow.




På det sista kortet har jag använt:

Suprise: Gardenior!!, minirosor, band, spets, bling, floss, vit cardstock, mönstrade papper från Websters page och Prima Marketing, Distresser med punchinella och floss. Stämpeln vet jag inte vad den kommer ifrån :S

Ha en riktigt härlig helg!!

Kram
Malin

7 kommentarer:

Carola sa...

Jättefina alster! Och rackarns vilken fin handstil du har!!

~ Sophia ~ sa...

Men Malin!
Nu blir jag bara sååå avis på dig...vilken vacker handstil du har!!! Trodde knappt det var möjligt att någon kunde skriva så vackert!

Gillade verkligen rock-kortet, grymt fint.... och asken...ohlalaa...den får gärna flytta hit ; )

KRAM!

Maja Stokk / eyovine sa...

Underbara saker som alltid =)

Maiden sa...

Kanonfint! Coolt att kombinera spets å döskallar! Heeelt i min smak!! ;-)
Kram

Unknown sa...

Vilken fiiin låda. Ja, korten var fina också... men lådan :o
Förstår din kärlek till gardeniorna. Har inte köpt själv ännu. Men snart är det mässa i Göteborg så då kanske :D

Happy Anna sa...

Fantastisk fin ask!!! Åh vilken handstil sen...helt otrolig..tror vi får ha en calligrafikurs hos Fia vid tillfälle :)
Kram

Annica H sa...

Fantastiskt fint Malin! :)