söndag 18 oktober 2009

~~ Sophia´s julkorts-utmaning ~~

Så har turen kommit till mig, att ordna en ny utmanande tävling.
Jag har gått och klurat och funderat massor på vad jag vill utmana er till att skapa. Men tillsist fastnade jag ändå för det här .....

Jag vill att ni skapar ett julkort i en annorlunda form. Med det menar jag att jag inte vill se några traditionella kvadratiska eller rektangulära kort!

Kortet kan vara fyrkantigt om det är gjort med en lite annorlunda vikning. Kika HÄR för att se mitt förra dt-alster som exempel på vad jag menar.

Annars är det fritt fram för er fantasi!
Slå oss med häpnad över vilka härliga kort ni skapar!
Här är ett kort jag gjort för er att inspireras av. Ett, till synes, fyrkantigt kort....
...som ser ut som ett kuvert på baksidan...öppnar man där så....
...visar sig lite mjukare och rundare former och man kan ana att det kanske inte är så fyrkantigt......


...utan det är ett hjärta man fått!


Jag har använt nästan ett helt ark med Bazzill bling "Blank Check". Sen har jag jobbat in olika nyanser av distress-dynor, ex Tea Dye, Brushed Courderoy och Walnut Stain.
Därefter har jag stämplat med olika fina stämplar runt kanterna. Några fick sig en omgång med embossingpulver Jet Black...
Sen är det bara ett fint litet ängelkort, några hydrangeablommor, blad och små pärlor.
Små medel, men ett härligt resultat!
Nu hoppas jag på många fina bidrag. Såå, sätt igång och gnugga geniknölarna, vässa saxen och plocka fram papprena....
Den här tävlingen håller på till onsdag den 28/10 och jag tar emot bidrag ända till 23.59 ; )
Ditt bidrag mailar du till mig på :
sophia_lindgren[snabela]hotmail.com
Ett paket med hemligt innehåll väntar på vinnaren.
Är det DU ?
~~ KRAM! Sophia ~~

Inga kommentarer: