onsdag 23 december 2009

~~ God Jul ! ~~

Idag är det da´n före dopparedagen! Kan ni fatta det ?
Själv förstår jag inte riktigt vart december tog vägen... Tycker att det nyss var november och jag planerade att vara ute i så god tid med allt bestyr till julen...

Det var då det!
Nu står jag här, har ännu inte hunnit slå in paketen, skinkan skall griljeras och granen kläs. Fast julstämningen har infunnit sig iallafall.

Såhär sista dagen innan julafton kan man ju komma på att man saknar julklapp till någon. Eller bara en liten gå-borts-gåva att ta med..
Så idag bjuder jag på en snabb och enkel, men ändå uppskattad liten gåva. Altrade ljus. Jag har skurit till en remsa som är ca 5 cm bred och sen stansat med en border punch - Fleur de Lis ( tyvärr slut i butiken ).
Jag stansade på båda sidorna och chalkade lätt innan jag fäste ihop ändarna med lite lim.

Sen dekorerade jag sparsamt med några blad, minirosor och en hydrangea-blomma. Det stora ljuset fick en vacker gardenia, några kallor och fina rosblad.
Så enkelt och snabbt! Men jag tycker att resultatet ändå blir såpass fint att man, utan att skämmas, kan ta med sig dessa och ge bort. Vad tycker ni? Visst skulle man bli glad över en sån här gåva?


Nu återstår bara för mig att önska er alla en riktigt God Jul!
Hoppas ni får det underbart med massor av god mat, läckert julgodis och fina paket under granen!

~~ Stora Jul-kramar från Sophia ~~

3 kommentarer:

Maiden sa...

Perfekt!!!!!
Tack för tipset å en riktigt god jul!
Kram

Camilla sa...

Jättefint... Även jag tackar för tipset!

Ha en skööööön o god jul!

Kraaam <3

Anna - HappyAnna sa...

Va kul med lite annorlunda julpyssel :) Superfint!!
Kram