fredag 11 december 2009

Jul och Grattiskort

Halloj i stugan!

Nu går det fort. Julkorten ska snart vara klara och skickade och julklapparna ska inhandlas. Konstigt nog har jag inte känt någon stress i år! Undrar hur det är möjligt? Jag har fortfarande lite julkort kvar att knåpa ihop, men det hinner jag. I år började jag ovanligt tidigt med kortmakeriet. Ungefär i oktober gjorde jag det första. Och nu sammanlagt har det blivit 5o st(!) varav 30 var till min mamma och en vän. Det blir en mindre välsingnelse när man får göra något annat än just julkort för tillfället ;P

Först ut är ett julkort...naturligtvis ;P


Jag har målat motivet med distresser
Papperet är från Maja Designs julkollektion
Brun cardstock
Brads
Organzaband
Gardenia
Guldembossing
Chalk
Grenpunch

Som ni kanske märkt vid det här laget så är Maja Design mina favoriter!...och att använda band ;P

Sen kommer räddningen från julkortsvansinnet! Ett grattiskort =)


Motivet är målat med distresser
Papper från Maja design - julpapper, Kaffe på trappan
Vit cardstock
Primas alfabet Pearls and Chrystals
Gardenia
Löv
Organzaband
Spets
halvpärlor
Martha Stewart punch "Doily Lace"
Spellbinders
Chalk
3D kuddar

Kika in i shoppen på alla härliga nyheter!! det är fullproppat med en massa godis!!!

Ha en riktigt härlig helg!!!

Och från mej, En riktigt GOD JUL!

Kram
Malin

6 kommentarer:

Maiden sa...

Bägge är fantastiska men julkortet blev jag helt kär i!! Så snyggt, stilrent, elegant å... alldeles underbart!! :-)
Kram

Pippin sa...

En sån mysig snögubbe! Kortet är helt underbart! Det andra kortet också. Gillar verkligen färgerna.
Kram

Ulrika aka LillBlomman sa...

Underbart färglagt vännen!

Yoli Design sa...

uuunderbara kort tjejjen!! :D ja du är bara för duktig alltså!!

Kraaaaaaaaaam

Camilla sa...

Jättefina kort! Underbart färglagda. Och komponerade!!

kraaaam

Linapyssel sa...

Super söta kort med massvis me stämning! Sååå fina färger!//lina