onsdag 30 september 2009

~~ En villkorslös kärlek ~~

Idag kommer jag visa er en "gammal" Lo som jag gjorde tidigare i år. Den är lite speciell på det sättet att jag inte använt några mönstrade papper alls....
Jag har istället jobbat med en rolig teknik med cardstock.

Det handlar om att använda sig av en eller flera punchar och stansa ut motiv och sen montera på samma papper. Låter det svammligt?
Låt mig visa istället!
Här har jag valt ett brunt bazzill cardstock ( carob ) till bas och sen en mjuk rosa ( casa ) till "fotomattan".
Jag började med att skära till det rosa arket till önskad storlek. Sen satte jag en liten hjärt-stans i det överblivna pappret. Stansade ut så mycket hjärtan jag kunde få ut... ; )

Sen limmade jag dit hjärtana på det rosa pappret. En del klippte jag itu och satte vid kanterna. Annars hade det sett rätt tomt och konstigt ut där.
En del hjärtan valde jag att markera lätt med en chalkdyna. Men bara en del... ville att mönstret skulle vara diskret och mer anas.

En vacker och tidlös stämpel fick bli en del av den sparsmakade dekorationen. Använde en clear-dyna och embossade sen i clear-pulver. Det ger en härligt soft look!
Några söta rosor och en titel av thickers-bokstäver senare och LO´n är klar!


Här ser man tydligare hur hjärtana är upphöjda på den rosa cardstocken. Den här tekniken är lätt att applicera på fler teman. Tänk er en vinterlo där du använder en vacker snöflinge-stans.
Eller trädgårdstema och den här fiiiina löv-stansen... Det är bara din fantasi som sätter gränserna = )
Det här är ett roligt sätt att själv göra sitt mönstrade papper både enkelt, snabbt och billigt!
Det krävs inte mycket mer än en stans och ett par cardstock... Prova själv får du se!
Innan ni kilar iväg härifrån så vill jag passa på att visa er några av mina nya förälskelser som kommit in i shoppen... Den är nu proppfylld med vackra blommor, rankor, bling, papper och annat fint ifrån Prima.
Här kommer några exempel på fint "måste-ha"..... = )
Mmmmm...det vattnades nästan i munnen när jag såg den här fina rankan....

...och de här helt ljuvliga blommorna... *vill-ha!!!* .....

...dessa då! På en halloween-lo eller om höstens vackra färger...

...och att blinga lite på mina alster är jag heller inte främmande för ; )



...den här hörn-swirlen finns i fler färger... men jag vill gärna ha den i burgundy. Det känns lite nytt och fräscht och inte så invant och vanligt.
Det var allt jag hade att bjuda på idag.
Hoppas att ni fick lite idéer nu och blev sugna på att stansa och göra eget mönstrat papper.
...och glöm inte att kika in i shoppen på alla fina nyheter!


~~ KRAM! Sophia ~~

3 kommentarer:

Happy Anna sa...

Åh vilken fin LO!! Jag älskar rosa och brunt och stilrent så denna föll mig i smaken perfekt. Kul idé med hjärtstansen, skall nog prova på det med en snöflingestans :)
Kram

Anonym sa...

Åhh va snyggt! Den tekniken måste jag prova :)
Tack för alla tips!
Kram,
Mli

Maiden sa...

Den är verkligen jättefin den där layouten - å jag har ju sett den live! För vems punch var det du slet ut när du stansade alla hjärtan???? Ha ha ha
Massa kramar