torsdag 17 september 2009

Första inlägget!

Hej!!

Jag har äran att göra mitt första inlägg i Handarbetas blogg! Jag är så glad att få tillhöra detta fantastiska design team, och Fia som styr skeppet!

Jag heter Malin och kallar mig för Majamelon (inte i verkligheten men på nätet)...det är ett namn som bara har blivit eftersom jag har en go bulldogg som heter Maja och som gillar melon. Vi huserar i Sundsvall och förutom jag och Maja så bor här en sambostackare, Danne, och vår son vildebill Max.

Jag har hållit på med denna härliga hobby i ett par år tror jag...sedan 2007 någon gång. Jag gör mest kort men ibland får jag ett anfall och gör en LO.

Eftersom jag sällan fastnar på kort (det finns väääldigt få på mig) så har jag tagit mig friheten att visa på ett ungefär hur jag ser ut! Det här är jag:
Japp!

Nu över till 2 kort som jag har hunnit knåpa ihop av alla fina grejer jag fick i mitt DT paket!


Det första är ett dopklänningskort.

Jag har använt:

Vit cardstock
Mönstrat papper Shanendoah (Websters pages)
Blommor från Prima
Charms
Bling
Spets och band
Pearlmaker

På insidan har jag klistrat fast namn, en dikt och dopdatum. Mallen hittar jag tyvärr inte igen, men jag ska leta reda på och lägga ut den senare =)


Det här kortet är till en vän som fyllt år. Eftersom jag inte har hunnit uppvakta så tänkte jag bjuda ut henne på en fika. Och på det här kortet vill jag även lyfta fram hur fantastiskt roligt det är med stämpeldynor!
Jag har använt brun och gul cardstock. På den gula cs har jag punchat ut blommor som jag lagt mot papperet och duttat med olika färger av Versa Colour. Löven har jag också gjort med hjälp av dessa dynor!

Har även använt:

Clearstamps och magnetstämplar
Pearlmaker
Blommor; gardenia, minirosor och mini gypso
Spets
Tombows

Glöm inte att kika in på alla härliga nyheter! Wow säger jag bara!! Bling, löv, blommor, spets...You name it!!

Det var allt ifrån mig för denna gång!

Ha en härlig helg!!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är helt förstummad!!!
WOW!!! och åter igen WOW!!!

Kram, Fia

~ Sophia ~ sa...

Vilka helt underbara kort du gjort!
Vill se meeeer......!

Ha en trevlig helg nu.
KRAM! Sophia

Carola sa...

Underbara kort, speciellt dopkortet!! Ser fram emot en mall ;)

Anonym sa...

Åhh vilka vackra kort! Älskar verkligen hur du dekorerade dopklänningskortet! Jag använde mig utav en liknade mall när jag gjorde inbjudningskorten till min dotters dop. De blev dock mer sparsamt dekorerade då det var ca 30 kort som skulle göras:) Jag hittade mallen som jag använde här: http://3.bp.blogspot.com/_d2-1IsdQHAg/SLQmn8Upz5I/AAAAAAAAAoM/Rsy1ArbYGlQ/s1600-h/Dopkort.jpg

Den ordinarie sidan som jag hämtade den ifrån är: http://cattasattac.blogspot.com/2008/08/dopkort.html

Men som sagt, de är inte exakt lika!
Hursomhelst.. jättefina kort, längtar till ditt nästa inlägg!
Kraam,
Mli

Annica H sa...

Jättefina alster Malin! Du är fantastisk! :)
Kram Annica H

Maiden sa...

Wow liksom ba!! Me like a lot! You ROCK!! :-)
Kram

Yoli Design sa...

uuunderbart underbart!
Det är sååå roligt att ha dig i teamet!! Sådan inspirationskälla!!

Kraaaaaaaaaaam

BellaMio sa...

Så superfina kort!!! Båda två är precis lika underbara!

Tack för inspirationen :)

Helena sa...

Men vännen det ser ju precis ut som dig.=)
Jättefina kort som vanligt.=)

Ylwa sa...

Snyggt gumman, det finns ingen som kan färglägga som du!!
Jag har ett jättefint kort på dig som jag kan lägga in i bloggen nästa gång =)
*kram*
Ylwa

Cornelia sa...

HA! Jag som trodde att du verkligen hade lagt ut en bild av dej själv... som jag har längtat efter det!!! *S*

Fina grejor, precis som vanligt!

Happy Anna sa...

Helt fantastiska kort!! Vilken kul idé med dopklänningen. Jättekul att ha dig med i teamet...verkligen inspirerande. Välkommen!!
Kram