fredag 25 september 2009

Till en liten prinsessa...

Hej hej!

För ett tag sedan gav Fia oss en rolig utmaning som hon ville att vi skulle genomföra. Jag fick denna: Du ska altra en ask eller dylikt till en prinsess-smyckes ask. Det ska skrika bling om den.

Ja, en mycket passade och otroligt rolig utmaning tyckte jag - så vad tycker ni om resultatet? Jodå, jag är supernöjd och min lilla kusin Lovisa ska få den i julklapp tänkte jag. Jag ska göra egna små smycket att lägga däri också. Hon älskar allt prinsessigt. hihi.

Jag började med att måla hela asken med vit akryl och tog sedan både vit och rosa crackle paint på. Mycket chalk på kanterna och lite ner i sprickorna för att framhäva dem också. Valde de helt ljuvliga papprena från Websters page som är sådär söta och tjejiga - precis som jag gillar. Ja, dom är helt otroliga för de är lika snygga på baksidan som på framsidan, på vissa kan man knappt gissa vilket som är vad. Å sånt gillar vi! :P

Bling, spets och cracklepaint skapar verkligen en flickig och härlig kombination. Tillsammans med alla härliga blommor och minirosor skulle inte ens prinsessan Viktoria kunna motstå denna. :P Jag klippte isär en blingswirl för att få den på två ställen. Det kändes som att det ramade in bättre så.

På de rosa gerdeniorna satte jag små shimmer dots och effekten av det blev små daggdroppar. Klippte också ut löven för hand. Den är väldigt enkelt att göra egna löv, något jag tycker ni ska prova hemma själva också.


För er som älskar typsnitt och läckra bokstäver, ni har väl inte missat dessa skönheter? Jag älskar dessa klister-bokstäver som är både supersnygga men också så enkla att använda. Här har jag ramat in dem med brun penna för att lyfta dem en aning från bakgrunden.

Så innuti asken finner man smyckena såklart. Ett ganska tjockt lager med silkespapper så var denna lilla prinsess-ask klar. Jag hoppas att du tycker den är prinsessig nog Fia! :D hihi...

Ni har väl heller inte missat Maidens grymma tävling som hon har. Ja, den går i allt utom rosa och prinsesstema, nej där är det Rock o Döskallar som regerar! Se till å vara med, du kan vinna finfina priser nämligen.

Kraaaaaaaaaam //Yoli

Materiallista:

Övrigt: Charm, alpha stickers och spets.

3 kommentarer:

Maiden sa...

Såå läcker!!! Ja jag tycker faktiskt det - trots att den inte har några döskallar på!! Hi hi
Kram

Happy Anna sa...

Fantastisk fin ask!! Du har verkligen lyckats med utmaningen. Din kusin kommer bli sååååå lycklig.
Kram

Unknown sa...

Gode gud!!!
Finns det ord som räcker till?

Kram, Fia